Łodzie Linder

Zapewne wielu wędkarzy i wodniaków kojarzy zdjęcie aluminiowej łodzi wkładanej na dach samochodu Volvo przez wędkarza w kamizelce, znane w prasie wędkarskiej od 20 lat. To prawdopodobne, ponieważ konstrukcje Lindera od samego początku istnienia firmy, czyli od 60 lat, są lekkie, a przez to mobilne i łatwe do zwodowania w trudnodostępnych miejscach. Poza tym mają bardzo dobre osiągi nawet gdy są napędzane stosunkowo niedużymi silnikami. Wszystko to możliwe dzięki doborowi materiałów i technologii budowy łodzi.

Powiadom znajomego:

Szwedzka technologia na wodzie

Znakiem rozpoznawczym Lindera są łodzie w naturalnym kolorze aluminium. To nie przypadek, lecz świadomy wybór materiału i projektu przez producenta. Po prostu szwedzki styl jest wybitnie użytkowy, zapewniający posiadaczowi łodzi to, co najważniejsze – poczucie bezpieczeństwa, praktyczność i nowoczesność rozwiązań technicznych. Szwecja ma długie tradycje w metalurgii, lotnicze aluminium jako materiał do budowy łodzi ma wiele zalet: lekkość, sztywność oraz – zgodnie z obecnymi trendami środowiskowymi – poddaje się recyklingowi, co pozwala wykorzystać wyeksploatowane łodzie do innych celów. Elementy kadłubów są tłoczone a następnie sklejane z wykorzystaniem technologii łączeń stosowanej w lotnictwie. Celem tego unikatowego rozwiązaniem jest mała masa łodzi, jej dzielność na wodzie a w rezultacie bezpieczeństwo użytkownika. Najlżejsze kadłuby, np. łodzi Linder Fishing 410 o długości 410 cm, to zaledwie 75 kg. Bezpieczeństwo zapewnia przede wszystkim przemyślana konstrukcja łodzi, w tym odpowiednie wyprofilowanie kila, jak również komory wypełnione nienasiąkliwym, zamkniętokomórkowym tworzywem.

Certyfikat bezpieczeństwa

Łodzie Linder są certyfikowane w systemie DNV, czyli międzynarodowym standardzie wsparcia rozwoju produktu i bezpieczeństwa, oraz oczywiście CE, czyli dany wyrób został zbadany przez producenta i uznany za spełniający wymogi UE dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i ochrony środowiska.

 

Każdy znajdzie łódź dla siebie

Linder Fishing 440 jest najpopularniejszym modelem, który bardzo dobrze trzyma kurs, także podczas płynięcia na wiosłach, i jest dzielny na wysokiej fali. Mała masa kadłuba (zaledwie 94 kg), dwie duże bakisty, drabinka ratunkowa, niezatapialność – oto jego atuty. Można tę łódź wyposażyć w silnik od 5 do 10 KM. Aluminiowe wiosła są u Lindera standardowym wyposażeniem.

 

Linder Sportsman 400 z pewnością zaciekawi wędkarzy łowiących na śródlądziu. To bardzo mocna konstrukcja, przewidziana do zabudowy silników o mocy do 20 KM dla wariantu z konsolą. Przy jej niewielkiej masie własnej 125 kg daje to bardzo dobrą mobilność i łatwość wejścia w ślizg. Prawie płaskie dno świetnie sprawdzi się na rzece, zapewnia stabilność podczas wędkowania lub zadań poszukiwawczych dla służb ratunkowych, zwłaszcza w warunkach kamienistego dna przy niskim stanie wody. Dla potrzeb wędkarskich można zamontować do niej silnik dziobowy na specjalnym pokładzie aluminiowym.

Linder Sportsman 445 Catch to już pełnokrwista jednostka wędkarska. Sprawdzi się w każdych warunkach, jest certyfikowana jako kategoria C, czyli do użytku na wodach morskiej strefy przybrzeżnej. Zapewnia komfort 3-osobowej załodze i ma bardzo dobre osiągi dzięki niskiej masie 252 kg i silnikowi o mocy do 30 KM. Jest wyposażona w płaski pokład przystosowany do montażu fotela i ułatwiający wmontowanie silnik dziobowy do zabudowy. Wykończenie pokładu matą Softfloor daje komfort i wprost cieszy oko właściciela i użytkownika. W standardowym wyposażeniu znajdują się: konsola sterownicza z szybą, instalacja elektryczna 12V wraz z wyłącznikiem głównym, relingi, automatyczna pompa zęzowa, wieszak na przynęty, podstawa fotela wędkarskiego, schowek na wędki o długości do 135 cm oraz 4 knagi cumownicze. Konstrukcja kadłuba sprzyja zabudowie również silników elektrycznych o dużej mocy wraz z niezbędnymi dla nich akumulatorami. Standardowym wyposażeniem elektronicznym jest ploter Garmin Echomap UHD 92 SV z przetwornikiem pawężowym GT-52TM.

Linder Arkip jest flagowym modelem łodzi tej firmy. Na naszych wodach można go spotkać od 15 lat. To wyjątkowo trwała konstrukcja o dużej sztywności. Dlatego korzysta z niej również Państwowa Straż Pożarna i inne służby ratunkowe. Oferuje dużo miejsca na pokładzie o szerokości 185 cm. Załoga może liczyć do 5 osób. Niewielka masa, bo tylko 292 kg, zapewnia łatwość wodowania w trudnych warunkach. Maksymalna moc silnika to 50 KM. Z dwuosobową załogą na pokładzie rozwija prędkość przekraczającą 60 km/h. Ma 5 bakist, w tym jedna na wędziska o długości do 150 cm.  Standardowe wyposażenie jest podobne jak w modelu Sportsman Catch 445: konsola sterownicza, relingi, podstawa fotela, instalacja elektryczna, automatyczna pompa zęzowa oraz oświetlenie sygnalizacyjne LED. Wyposażona również w Garmin Echomap UHD 92 SV z przetwornikiem GT-52 TM. Producent oferuje ją w czterech wariantach kolorystycznych, a szeroki zakres akcesoriów dodatkowych daje łatwość dostosowania łodzi do potrzeb użytkownika.

Akcesoria do łodzi Linder

Firma oferuje kompleksowe, systemowe rozwiązania dla wędkarzy i wodniaków. Szwedzki producent podszedł do sprawy wyjątkowo pragmatycznie, przygotowując wiele akcesoriów, by każdy mógł dostosować kadłuby Lindera do własnych potrzeb na wodzie. Można dokupić uchwyt na przetwornik echosondy oraz różne uchwyty na wędki. Oprócz tego wybrane łodzie można doposażyć w aluminiowy panel do montażu dodatkowego silnika, oświetlenie nawigacyjne i wiele innych detali.

Przyczepy do transportu łodzi

RESPO 750 – lekka, prosta przyczepa z bogatym wyposażeniem; pochylnia, resory i amortyzatory hydrauliczne, światła odchylane na boki,

Wyciągarka. Ocynkowana. Przeznaczona do łodzi o długości 3,5-4,5 m.

RESPO 1000 – solidna przyczepa do ciężkich łodzi aluminiowych i laminatowych. Grube przekroje stali, ocynkowana.16 kół gumowych o dużej średnicy, hamulec najazdowy firmy Knotte, resory i amortyzatory hydrauliczne, koło zapasowe, dwa trapy. Światła ledowe na teleskopach odchylane na boki. Przeznaczona do łodzi o długości 4,30-5,30 m.

 

Aluminiowe łodzie Linder są lekkie,  a więc łatwe do zwodowania w trudnodostępnych miejscach.

 

ARTYKUŁ PARTNERA 

 

Podobne wiadomości