CO LICZY SIĘ NA WODZIE? Pewność, że silnik zawsze odpali...

Ekonomiczne, bezawaryjne i na lata? Silniki Suzuki można definiować na różne sposoby, ale tych cech nikt im na pewno nie odbierze.

Powiadom znajomego:

Wybór silnika zaburtowego to nie są przelewki. Nie kupuje się go przecież “na raz” i użytkuje przez co najmniej kilka lat. Praktyka (i zarazem analiza rynku jednostek z drugiej ręki) pokazuje, że dobrej jakości silnik odpowiednio eksploatowany i poprawnie serwisowany przetrwa nawet kilka dekad. Wielu czytelników pewnie ma przy swoich łodziach silniki Suzuki, które zostały wyprodukowane nawet w latach 80. XX wieku? To dowód jakości i zarazem dobrze przemyślanych technologii, które się zwyczajnie sprawdziły.

Ile takie silniki mogą jeszcze działać? To trudne zagadnienie, bo sporo zależy od podejścia właściciela i jego dbałości o urządzenia mechaniczne. Jest też kwestia, o której dziś trudno zapomnieć - środowisko naturalne. Umówmy się, że popularne kiedyś dwusuwy - choć trwałe i stosunkowo oszczędne - nie spełniają już norm emisji. Mówiąc bardziej wprost- narzuca się w tym przypadku ostre porównanie do pieców węglowych.

Zatruwanie środowiska to jednak ostatnia rzecz, której pragną miłośnicy wędkowania, prawda? Dlatego podpowiadamy, że nowe silniki są zwyczajnie i wprost- lepsze. Lekkie “czterosuwy” mają sprawdzoną konstrukcję, nie zużywają wiele paliwa i dostają od importera gwarancję nawet na 5 lat (w użyciu rekreacyjnym, gwarancja dla celów komercyjnych jest na rok).

Najmniejsza jednostka Suzuki generuje moc 2,5 konia. Taki silnik to idealne rozwiązanie do najmniejszych jednostek pływających, wejdzie do bagażnika nawet niewielkiego auta. Funkcjonalność w tym przypadku jest na przysłowiową szóstkę. Silnik zaprojektowano z myślą o prostej obsłudze. Dlatego właśnie DF2.5 został wyposażony w obrotową manetkę przepustnicy, która ułatwia kierowanie łodzią także w pozycji siedzącej oraz oferuje możliwość wykonywania pełnych 360-stopniowych obrotów, które docenimy szczególnie podczas manewrowania na małych przestrzeniach. Oprócz tego silnik charakteryzuje doskonała siła ciągu przy cofaniu.

Suzuki ma także propozycje dla bardziej wymagających. Są to nieco większe silniki o mocy 4, 5, 6 czy blisko 10 koni, jedno lub dwucylindrowe, jak ten ostatni z serii DF9.9.

Żaden z nich nie wymaga uprawnień, a dodatkowo są nie tylko ekonomiczne lecz również bardzo lekkie. Dość napisać, że model 6-konny przy pojemności skokowej silnika 138 ccm ma masę ok. 24 kg, a to oznacza, że jest to obecnie najlżejszy czterosuwowy silnik w swojej klasie. Niższa masa to większa wygoda i łatwość użytkowania.

Dla zwiększenia komfortu obsługi wbudowany w dolną część obudowy uchwyt został zaokrąglony i dopasowany do kształtu dłoni. W konstrukcji pojawił się też dodatkowy uchwyt z przodu ułatwiający przenoszenie.

Silnik DF9.9 to z kolei pierwszy na świecie czterosuw w swojej klasie mocy wyposażony w układ wtrysku paliwa nie potrzebujący akumulatora!

Wszystkie wymienione silniki są teraz w promocyjnych cenach.

Najtańszy 2,5-konny czterosuw dostaniemy już za 3 150 zł.

Dla porównania silnik 6 KM wyceniono na 6 200 zł, zaś DF9.9 na 11 200 zł..

Aktualne promocje dostępne są na stronie Suzuki Marine.

*Artykuł partnera

Podobne wiadomości