Rekordy na plan » Nagroda miesiąca

Nagroda miesiąca 2/2019 - sandacz 10,50 kg (98 cm)

Do łowienia wybraliśmy jedno z zastoisk między główkami na wysokości Wrocławia. Zanęciliśmy łowisko i zarzuciliśmy zestawy.  Przez pierwszą dobę nic się nie działo.  Kolejnej nocy miałem identyczne branie – sygnalizator zaczął się powoli podnosić w stronę blanku.  Byłem zaskoczony, gdy wyczekiwany przeze mnie karp okazał się pięknym sandaczem – 10,50 kg (98 cm)!

Tomasz Kwaśniak:
Na początku listopada było ciepło i bezwietrznie. Postanowiliśmy wykorzystać z kolegą tę sprzyjającą aurę i zapolować na odrzańskie karpie i amury. Do łowienia wybraliśmy jedno z zastoisk między główkami na wysokości Wrocławia. Zanęciliśmy łowisko i zarzuciliśmy zestawy. Jako przynęty używałem bałwanka z kulki proteinowej tonącej i pływającej o zapachu GLM (muszla). Przez pierwszą dobę nic się nie działo. Następnego dnia około godziny 1.00 zaobserwowałem powolne podniesienie sygnalizatora. Po zacięciu ryba spadła. Kolejnej nocy, a był to już 8 listopada, znów około 1.00 miałem identyczne branie – sygnalizator zaczął się powoli podnosić w stronę blanku. Po zacięciu poczułem średniej wielkości rybę, która kilkakrotnie odjeżdżała, ale na więcej nie mogła sobie pozwolić. Do łowienia karpi używam bowiem wędziska 300 cm (do 3,25 lb), kołowrotka 10 000 z żyłką 0,38 mm, bezpiecznym klipsem i hakiem nr 2. Byłem zaskoczony, gdy wyczekiwany przeze mnie karp okazał się pięknym sandaczem – 10,50 kg (98 cm)! Prawdopodobnie do brania skusił go falujący w powolnym nurcie przy dnie bałwanek z kulek proteinowych. Okaz uwolniłem, dalej pływa w Odrze.

Komisja Rekordowych Połowów „WW” przyznała Tomaszowi Kwaśniakowi nagrody ufundowane przez firmę KONGER: kołowrotek Ultris Aqua 830FD i plecionkę Braider 0,14 mm/150 m.

Gratulujemy!

Przypominamy, że do zgłoszeń medalowych ryb możecie dołączyć zdjęcie prezentujące chwilę, w której zwracacie rybie wolność. Co miesiąc najciekawsze zdjęcie będzie nagradzane: kołowrotkiem Dragon Express Pro RD730i, czapką Dragon i naszywką „Uwalniam okazy”. Akcja dotyczy wyłącznie zgłoszeń do rubryki „Rekordy na plan”.